۱۴ ترفند و آموزش در مورد اینستاگرام که نمی‌دانید!

سوالات و ترفندهای اینستاگرام این روزها زیاد شده و من در این مطلب سعی کردم تمامی آموزش‌ها و ترفندهای لازم برای کار با اینستاگرام که اکثر کاربران آن در مورد این آموزش‌ها اطلاعی ندارد، ارائه نمایم.

در این نوشته ما ۱۴ ترفند و آموزش در مورد اینستاگرام که نمی‌دانید را به شما یاد خواهیم داد.

خواهش می‌کنم در صورت کپی و استفاده از این مطلب حتما لینک منبع آن را ذکر نمایید چون تهیه این آموزش روزها به طول انجامیده!

۱- عدم نمایش Story یا Post کسی که شما او را Follow کرده‌اید

حتما پیش‌آمده که شما کسی را بنا به هر دلیلی فالو کرده باشید ولی دوست نداشته باشید که پست‌ها و استوری‌های آن حساب را در صفحه‌ی اول خود نداشته باشید. برای این کار کافیست در صفحه‌ی اصلی خود که از آن حساب یک تصویر یا ویدیو گذاشته شده بر روی سه نقطه کلیک کرده و گزینه‌ی Mute را انتخاب کرده و سه گزینه برای شما نمایش داده می‌شود. گزینه‌ی اول که نوشته Mute Posts باعث می‌شود فقط Postهای این حساب نمایش داده نشود و گزینه‌ی دوم که نوشته Mute Posts and Story هم باعث می‌شود هم پست و هم استوری حساب برای شما نمایش داده نشود.

در صورتی که می‌خواهید فقط پست‌های یک حساب برای شما نمایش داده شود و استور‌ی‌های آن حساب را نبینید بر روی استوری آن حساب کلیک کرده و سه نقطه و Mute Story را بزنید.

۲- فیلترهای عکس را جابه‌جا نمایید

در صورتی که به یکی دو فیلتر شما بیشتر نیاز دارید و آن فیلتر در انتها قرار دارد، می‌توانید هنگام پست کردن یک تصویر بر روی فیلتر کلیک کرده و در پایین به Manage Filters رفته و آنجا سه خط را گرفته و می‌توانید جای این فیلتر را جابه‌جا کرده و بالا بیاورید.

۳- نمایش همه‌ی مواردی که شما لایک کرده‌اید

در صورتی که می‌خواهید تمامی پست‌ها و مواردی که در طول استفاده از اینستاگرام لایک کرده‌اید را مشاهده کنید، کافیست به Setting در Profile خود رفته و در Account آن به Posts You’ve liked را انتخاب نمایید. دقت نمایید که این صفحه تنها برای صاحب هر حساب قابل نمایش می‌باشد.

۴- پاک کردن موارد جستجو شده

وقتی شما موردی را در بخش Search جستجو می‌نمایید تاریخچه‌ی آن می‌ماند و برای اینکه این موارد را پاک نمایید کافیست به Setting رفته و Clear Search History را بزنید.

۵- پاک کردن یک مورد از موارد جستجو شده

در صورتی که نمی‌خواهید همه‌ی موارد جستجو شده را پاک نمایید و یک مورد را فقط می‌خواهید پاک نمایید کافیست در همان صفحه‌ی جستجو موردی که مد نظر شماست در کنار آن ضربدر را بزنید تا از تاریخچه‌ی شما پاک شود:

۶۸ ترفند و آموزش در مورد اینستاگرام که نمی‌دانید!

۶- دریافت Notification یا اعلان در صورتی که یک حساب پست یا مورد جدیدی گذاشت

اگر مواردی که یک صفحه یا حساب ارسال می‌کند برای شما مهم هست و می‌خواهید هنگام ارسال برای شما یک Notification نمایش داده شود کافیست به صفحه‌ی آن حساب رفته و بر روی سه نقطه کلیک کرده و Turn on Post Notifications را انتخاب نمایید.

اگر نسخه‌ی اینستاگرام شما جدید هست باید در صفحه‌ی آن حساب بر روی Following کلیک کرده و به Notifications بروید و تیک مواردی که می‌خواهید برای شما اطلاع داده شود را بزنید.

۷- اضافه کردن حساب‌های بیشتر به یک برنامه‌ی Instagram

در نسخه‌های آخر نرم‌افزار دیگر لازم نیست با برنامه‌های Duplicator شما برای استفاده از ایستاگرام چند برنامه از آن را داشته باشید. تنها کافیست به تنظیمات رفته و در انتهای آن بر روی Add account کلیک نمایید. حتی می‌توانید یک حساب جدید بسازید و برای جابجایی بین حساب‌ها کافیست در زیر بر روی آیکون پروفایل که سمت چپ‌ترین آیکون هست نگه دارید تا لیست کشویی حساب‌ها نمایش داده شود.

۸- پین کردن عکس خودتان در Pinterest بدون باز کردن برنامه‌ی آن

اگر شما حساب Pinterest دارید و می‌خواهید تصویر ارسالی شما در آن هم درج گردد کافیست پس از ارسال تصویر خود بر روی سه نقطه‌ی بالای آن کلیک کرده و Copy URL to clipboard را انتخاب نمایید. سپس به Pinterest رفته و بر روی New Pin کلیک کرده و در پنجره‌ی باز شده بر روی Add a board or Pin کلیک کرده و از منو Copied link انتخاب نمایید. Pinterest به صورت خودکار تصویر را به نمایش می‌گذارد.

۹- پاک کردن Comment یا نظر / دیدگاه

برای اینکار اگر خودتان جایی نوشتید که می‌خواستید آن را پاک کنید کافیست به همان نوشته خودتان بروید و بر روی آن انگشت را نگه داشته و در منوی آمده Delete comment را بزنید.

اگر یک حساب دیگر در صفحه‌ی شما این کار را کرده و می‌خواهید کامنت آن را پاک کنید همانند بالا می‌توانید این کار را انجام دهید.

اگر در یک صفحه‌ی دیگر موردی دیدید که نیاز به حذف آن بود بهترین کار اطلاع به صاحب آن صفحه با Direct می‌باشد چون شما با نگه داشتن و Report آن نوشته ممکن است اینستاگرام اگر دلیل مانند اهانت یا تبلیغ یا کپی رایت در آن نباشد آن را پاک نکند.

۱۰- بستن دیدگاه‌ها و Comments برای یک پست در صفحه‌ی خودتان

اگر می‌خواهید تصویر یا موردی را ارسال نمایید که قابلیت ارسال Comment برای آن وجود نداشته باشد کافیست در آخرین مرحله‌ی ارسال آنجایی که می‌خواهید عنوان یا Caption برای پست بنویسید (بعد از فیلتر) در زیر آن بر روی Advanced Setting کلیک کرده و در صفحه‌ی باز شده تیک Turn off comments را بزنید. حتی پس از ارسال پست نیز می‌توانید با کلیک بر روی سه نقطه‌ی کنار تصویر خود بر روی Turn off comment‌ کلیک نمایید.

۱۱- آرشیو و یا حذف موقت یک پست از صفحه‌ی خود

شما می‌توانید یک پست از صفحه‌ی خود را به صورت موقت پاک کرده و آن را از دید عموم مخفی نمایید و سپس نیز می‌توانید آن را برگردانید. برای این کار به صفحه‌ی خود رفته و بر روی سه نقطه‌ی کنار پست کلیک کرده و Archive را انتخاب نمایید. در بخش آرشیوهای پروفایل خود در منوی سمت راست پروفایل این پست‌های آرشیو شده نمایش داده می‌شود و بعدا می‌توانید آن‌ها را برگردانید.

۱۲- ذخیره‌ی ارسال‌های دیگران در حساب خود و برای خودتان

وقتی که یک پست را می‌بینید و می‌خواهید بعدا به آن دسترسی داشته باشید کافیست بر روی علامت Bookmark در زیر آن و سمت راست کلیک نمایید و Collection مربوط به آن را ایجاد یا همان Default را انتخاب نمایید. پس از آن در منوی سمت راست پروفایل خود در Saved کلیک نمایید.

۱۳- مشاهده و اعمال محدودیت برای استفاده از اینستاگرام

در نسخه‌های نهایی نرم‌افزار شما می‌توانید با مراجعه به پروفایل و کلیک بر روی منو (کشیدن صفحه به سمت چپ هم می‌توان منو را دید) به Your Activity رفته و میزان استفاده از آن را مشاهده کرده و برای آن محدودیت تعیین نمایید تا در صورت استفاده‌ی بیش از حد از آن به شما اطلاع داده شود.

۱۴- شخصی‌سازی Notificationهای داخلی نرم‌افزار

برای اینکه اعلام‌های یک مورد خاص مانند OneBody follow you یا OneBody like your post یا همانند اینها را مشاهده نکنید و یا آن را برای کسانی که شما آن‌ها را فالو کردید فعال باشد، کافیست همانند مرحله‌ی ۱۳ (قبلی) به Your Activity رفته و Notification Setting را ببنید. در داخل آن بخش‌هایی هست که با مثال زیر آن می‌توانید آنها را فعال یا محدود نمایید.

۱۴ ترفند و آموزش در مورد اینستاگرام که نمی‌دانید!

خواهش می‌کنم در صورت کپی و استفاده از این مطلب حتما لینک منبع آن را ذکر نمایید چون تهیه این آموزش روزها به طول انجامیده!

نوشته‌های مرتبط

پیام بگذارید